Page 5 - foni 15 7 2023
P. 5
Eιδήσεις -Αρθρο
15 Ιουλίου 2023 ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ Σελίδα 5
Νοσοκοµειακοί Γιατροί Ηµαθίας: "Οι ελλείψεις γιατρών ΥΒΡΙΣ
αποκτούν πλέον επικίνδυνο χαρακτήρα"
Τoυ κ. Χρήστου Μπίντα
Η Ένωση Νοσοκοµειακών Γιατρών Ηµαθίας καταγγέλλει µε ανακοίνωση της τις ελλείψεις σε γιατρούς.
Συγκεκριµένα αναφέρει: "Θέλουµε να επισηµάνουµε την τραγική και επιπροσθέτως επικίνδυνη κατάσταση στα νοσοκοµεία του
νοµού µας όπως και των κέντρων υγείας Ηµαθίας. Οι ελλείψεις σε γιατρούς αποκτούν πλέον επικίνδυνο χαρακτήρα, γιατί µετα- «Εκείνοι που περνιούνται για ξύπνιοι λένε και κάνουν τις πε-
κινούνται από µια µονάδα σε άλλη για να κλείσουν τρύπες οι οποίες δεν µπορούν να κλείσουν καθότι είµαστε σουρωτήρι. ρισσότερες βλακείες»
Έτσι, έχουµε µετακινήσεις γιατρών από το νοσοκοµείο Νάουσας στην Πτολεµαΐδα και στο νοσοκοµείο Βέροιας, από το νοσο- (Μιγκέλ ντε Ουναµούνο)
κοµείο Βέροιας στη Φλώρινα, µε αποτέλεσµα εκεί που πάνε να κλείσουν µια τρύπα, ανοίγουν άλλες περισσότερες. Επίσης, δεν
λογαριάζονται οι συνάδελφοι αν έχουν την δυνατότητα να το κάνουν και την επιπλέον επιβάρυνση τους. ∆ΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ: «Η κατάρα του Τιτανικού: Χά-
θηκαν πέντε τουρίστες που πλήρωσαν αµύθητο ποσό για µια
Εκεί όµως που πλέον η κατάσταση έχει ξεφύγει εντελώς, µε κίνδυνο να έχουµε «ατυχήµατα» τύπου Τεµπών, είναι στον τοµέα
των αναισθησιολόγων. Οι ελλείψεις έχουν πάρει χαρακτήρα χιονοστιβάδας, µε τις παραιτήσεις των γιατρών της συγκεκριµένης βόλτα στο ναυάγιο µε το βαθυσκάφος της «Oceangate». Ο κα-
ειδικότητας. θένας από τους επιβαίνοντες είχε πληρώσει 250.000 δολάρια
Αυτά είναι τα αποτελέσµατα των πολιτικών των κυβερνήσεων διαχρονικά, υποχρηµατοδότησης του τοµέα της υγείας και ιδιαί- προκειµένου να καταδυθούν σε βάθος 4.000 µέτρων στον βυθό
τερα του ΕΣΥ. Πολιτικές που διώχνουν τους γιατρούς από το ΕΣΥ µε τους απαράδεκτα χαµηλούς µισθούς, την εντατικοποίηση του Ατλαντικού και σε απόσταση 600 χιλιοµέτρων περίπου από
τη Νέα Γη του Καναδά, προκειµένου να δει από κοντά το διά-
(10-15 εφηµερίες τον µήνα), εφηµερίες σε ειδικότητες άσχετες µε την εξειδίκευση των γιατρών.
σηµο ναυάγιο. Ο «Τιτανικός» είναι το πλοίο που είχε προ-
Αυτή η πολιτική της υποχρηµατοδότησης αναγκάζει πολλούς συναδέλφους να φύγουν στο εξωτερικό και απ’ την άλλη µεριά να
ξεφυτρώνουν σαν µανιτάρια µεγάλοι ιδιωτικοί όµιλοι υγείας, αναγκάζοντας τον κόσµο να πληρώνει αδρά από την τσέπη του ενώ σκρούσει σε ένα παγόβουνο στο παρθενικό του ταξίδι το
έχει ήδη πληρώσει µέσω κρατήσεων και φορολόγησης του. Ζητάµε άµεσα αύξηση της χρηµατοδότησης για τη δηµόσια δωρεάν 1912, από το Σαουθάµπτον της Αγγλίας, προς τη Νέα Υόρκη µε
υγεία από το ΑΕΠ, µαζικές προσλήψεις µόνιµων γιατρών πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, µονιµοποίηση των επικουρι- συνέπεια να βυθιστεί. Από τους 2.200 επιβάτες και µέλη του
κών γιατρών, γενναία αύξηση των µισθών, αφορολόγητες εφηµερίες, εισαγωγή βαρέων και ανθυγιεινών, καµιά ιδιωτική επιχείρηση πληρώµατος, είχαν πνιγεί περισσότεροι από 1.500. Το ναυάγιό
του είχε εντοπιστεί το 1985 και έκτοτε ερευνάται συστηµα-
στα νοσοκοµεία και µονιµοποίηση των εργαζοµένων στις εργολαβικές εταιρείες.
τικά»
Κλείνοντας, θέλουµε να επισηµάνουµε ότι σή-
µερα, το νοσοκοµείο της Βέροιας έµεινε χωρίς Νέο µηχάνηµα στο Χ.Κ. “Πηγάδια” ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ: Κατά τεκµήριο έξυπνοι άνθρωποι,
αναισθησιολόγους, µε αποτέλεσµα να µην µπο- πώς την πατάνε και στη ζωή τους κάνουν τις µεγαλύτερες
ρούν να χειρουργηθούν οι ασθενείς και να αντι- για τη συντήρηση των πιστών βλακείες;
µετωπιστούν επείγοντα περιστατικά. Το «ΟΥΚ ΕΝ ΤΩ ΠΟΛΛΩ ΤΟ ΕΥ, αλλ’ εν τω ευ το πολύ» έλεγαν
νοσοκοµείο διαθέτει 5 οργανικές θέσεις Αναι- κατά τους θερινούς µήνες οι σοφοί µας πρόγονοι, δίνοντας το αληθινό µέτρο της αξίας
σθησιολόγων από τις οποίες είναι κατειληµµένη των πραγµάτων.
µόνο 1 θέση δηµιουργώντας µεγάλα εµπόδια Αναβάθµιση του στόλου της εται- ΑΛΛΟ ΣΟΦΙΑ, άλλο εξυπνάδα.
στην εύρυθµη λειτουργία του χειρουργικού ρίας που έχει εκµισθώσει µακροχρό- ΟΤΑΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΕΡ∆ΙΖΕΙ απείρως περισσότερα απ’
τοµέα και των υπολοίπων τοµέων". νια το Χ.Κ. “Πηγάδια”, µε νέο όσα του χρειάζονται για να ζήσει αξιοπρεπώς, αποκτά την
Προκήρυξη για προµήθεια µηχάνηµα για τον καθαρισµό και τη ψευδαίσθηση ότι µπορεί να κερδίσει ακόµα και µια θέση συµ-
βούλου δίπλα στον Θεό ή ακόµα χειρότερα να τα βάλει µαζί
συντήρηση των πιστών κατά τους θε-
οχήµατος πλύσης κάδων ρινούς µήνες. του. «Το µυρµήγκι, όταν είναι να χαθεί, βγάζει φτερά» λέει ο
“Όταν η συντήρηση του χιονοδροµι-
στο ∆ήµο µας κού µας “3-5 Πηγάδια” έχει περάσει σοφός λαός.
ΤΥΧΑΙΑ είχε επιλεγεί το όνοµα «ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ» για το πρώτο
Ο ∆ήµος µας προκήρυξε ηλεκτρονικό µειοδο- σε άλλο επίπεδο, αλλά κάποιοι ακόµα ναυάγιο του 1912; Οι «Τιτάνες» ήταν φυλή υπερφυσικών
τικό διαγωνισµό για την προµήθεια οχήµατος δεν βλέπουν ουσιαστική διαφορά” σο- όντων της αρχαίας ελληνικής µυθολογίας, που τα είχαν βάλει
µε τους Ολύµπιους θεούς, αλλά ηττήθηκαν. Ίσως αυτή τη φορά,
πλύσης κάδων εκτιµώµενης αξίας 223.000 λίασε σε ανάρτησή του ο δήµαρχος κ. η «νέα φυλή των υπερφυσικών όντων» να φαντάστηκε ότι θα
ευρώ. Προσφορές µέχρι 16 Αυγούστου. Καρανικόλας
τα καταφέρει: «Ούτε ο ίδιος ο Θεός, δεν µπορεί να βυθίσει
αυτό το πλοίο!» κόµπασε µε περηφάνια ένας αξιωµατικός του
«Τιτανικού» σε µια κυρία που θαύµαζε το ολοκαίνουριο υπε-
ρωκεάνιο, όταν τον ρώτησε, «αν ήταν πραγµατικά αβύθιστο».
ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ µόνο ένα παγόβουνο να συρθεί κάτω από την
ίσαλο γραµµή του πλοίου για µερικά µέτρα, για να το στείλει
στον πάτο. Μόλις λίγα λεπτά, για να καταρριφθεί ο µύθος του
και η φήµη του καπετάνιου «που δεν είχε υπάρξει ποτέ σε
ναυάγιο». «Ο πλοίαρχος των εκατοµµυριούχων», ταύτισε το
όνοµα του µε το µεγαλύτερο ναυάγιο όλων των εποχών. Μέχρι
εκείνη την στιγµή, ήταν ο άνθρωπος που εµπιστευόταν τυφλά
οι Άγγλοι αριστοκράτες για να διασχίσουν τον Ατλαντικό, κάτι
που όπως λέγεται, τον έκανε να πάρουν τα µυαλά του αέρα και
να παραβλέπει ακόµη και τα µηνύµατα κινδύνου που δέχθηκε
εκείνη την ηµέρα.
ΤΥΧΑΙΑ, επίσης, η «OceanGate» είχε δώσει το όνοµα
«Titan» στο βαθυσκάβος της, που πήγε να συναντήσει στον
υγρό του τάφο τον «Τιτανικό»;
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΟΚΟΤΕΣ ΑΠΗΧΗΣΕΙΣ µεταξύ του ταξιδιού
του ενός και του άλλου:
• Οι µηχανικοί του «Τιτανικού» πίστευαν ότι µε 16 στεγανά
διαµερίσµατα το κύτος του πανίσχυρου πλοίου θα ήταν αδύ-
νατο να πληµµυρίσει. Ο καπετάνιος του, λοιπόν, συνέχισε να
πλέει, µε φουλ τις µηχανές, µέσα στη νύχτα χωρίς φεγγάρι,
παρόλο που είχε προειδοποιηθεί ότι υπήρχε πάγος µπροστά
του.
• Το πλήρωµα του «Τιτάν» είχε µια υπερβολική εµπιστοσύνη
στη δοµή του βαθυσκάφους από ανθρακονήµατα και τιτάνιο.
∆εν πίστευε ότι αυτό το υποτιθέµενο αβύθιστο κοµµάτι της
αστραφτερής και πολυτελούς νέας τεχνολογίας, κατασκευα-
σµένο από 50.000 τόνους χάλυβα, θα µπορούσε να διαρραγεί,
από τίποτα πιο περίπλοκο από ένα κοµµάτι παγωµένου νερού.
Ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ είναι µια από τις πιο ισχυρές µεταφορές του
σύγχρονου κόσµου. Η συνέχεια στην 9η σελ.
ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ της αν-