Page 3 - foni 2 9 2023
P. 3

Ειδήσεις - Απόψεις
   2 Σεπτεµβρίου 2023      ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ                                                                                                Σελίδα 3

                                                                                           E Eυ υή ήκ κο οα α      Ω Ωτ τα α






                                                                                           ΓΓρράάφφεειι  ηη  ΜΜααρρίίαα  ΠΠαασσχχοούύλλαα

                                                                                                                           πάρα πολύ µεγάλο βαθµό. ∆εν είναι δυ-
                                                                                            4 ΜΥΘΟΙ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΙ ΓΟ-  νατόν να επιλέγουµε απλοϊκά βιβλία
          Πετύχαµε πολλά, βάλαµε γερά θεµέλια,                                            ΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ   που δεν µεταδίδουν αξίες και σωστές
                                                                                                                           πληροφορίες, που συχνά παραποιούν
                             Συνεχίζουµε Μαζί                                             ΑΓΓΛΙΚΩΝ                         ακόµα και κλασικές ιστορίες ή περιέ-
                                                                                            Η αγγλική γλώσσα είναι πλέον απα-
                                                                                                                           χουν διαλόγους που δεν έχουν κανένα
          για την ανάπτυξη του ∆ήµου Νάουσας                                              ραίτητη για τα παιδιά όσο κι η ελληνική.  νόηµα ή δεν εξυπηρετούν την καθηµε-
                                                                                          Κι αυτό δεν είναι υπερβολή, αλλά µια
                                                                                          πραγµατικότητα στην οποία µας οδηγεί  ρινή επικοινωνία. Χρειαζόµαστε ρεαλι-
                                                                                          η νέα τάξη πραγµάτων.            στικό – φυσικό περιεχόµενο ώστε οι
      Συνδηµότισσες και Συνδηµότες,                                                         Όλοι οι γονείς θέλουµε τα παιδιά µας  µαθητές να καταλάβουν πως όσα δια-
      πριν από τέσσερα έτη,  ξεκινήσαµε έναν όµορφο αγώνα µε σκοπό την ανάπτυξη του ∆ήµου µας.  να φτάσουν στο σηµείο που να µιλάνε  βάζουν είναι πράγµατα που θα µπορού-
      Σήµερα, τέσσερα χρόνια µετά την εµπειρία της πιο σκληρής αυτοδιοικητικής περιόδου από την  αγγλικά άψογα, σαν να ήταν η µητρική  σαν να χρησιµοποιήσουν και σε έναν
     εποχή του Β’  Παγκόσµιου πολέµου, µπορούµε να δηλώσουµε µε υπερηφάνεια ότι καταφέραµε πάρα  τους γλώσσα. Στον δρόµο, λοιπόν, για  πραγµατικό διάλογο µε έναν φίλο τους.
                                                                                                                            ∆εν είναι δυνατόν να επιµένουµε σε
     πολλά για τον ∆ήµο µας.                                                              την ανακάλυψη του σωστού τρόπου µά-  διαλόγους τύπου “Τι είναι αυτό; Αυτό
      Τι αντιµετωπίσαµε όµως τα τέσσερα αυτά χρόνια;                                      θησης συναντάµε πολλές διαφορετικές  είναι ένα µολύβι” (ενώ ήδη κρατάµε και
                                                                                          απόψεις και “σχολές” που η αλήθεια
      Απανωτές κρίσεις. Από τους πρώτους µήνες της θητείας µας, ήρθαµε αντιµέτωποι µε την κρίση του                        δείχνουµε ένα µολύβι). Αν πιστεύουµε
     κορονοϊού. ∆υόµιση χρόνια κράτησε, επιφέροντας µια τεράστια επιβράδυνση όλων των κοινωνικών,  είναι ότι µας µπερδεύουν µε αποτέλε-  ότι τα παιδιά µας δεν αναγνωρίζουν
                                                                                          σµα να µην ξέρουµε ποια µέθοδος εκ-
     οικονοµικών και αναπτυξιακών δυνατοτήτων που είχαµε.                                                                  κάτι τόσο απλό, υποτιµάµε τη νοηµο-
                                                                                          µάθησης ή ποιο βιβλίο είναι κατάλληλο
      Και αµέσως µετά, επήλθε η  ενεργειακή κρίση και η κρίση τιµών που επέφερε ο πόλεµος της Ου-  για το παιδί µας.       σύνη τους. Αν όµως αυτό είναι υλικό
     κρανίας, τις δυσµενείς επιπτώσεις των οποίων βιώνουµε µέχρι σήµερα.                    Μέσα στον κυκεώνα των πληροφο-  µέσα στο βιβλίο, όσο καλός κι αν είναι ο
      Παράλληλα, σε όλη µας τη θητεία, διασχίσαµε έναν συνεχώς δύσβατο δρόµο υλοποίησης του προ-  ριών που µας προσφέρει η σύγχρονη  δάσκαλος, θα αναγκαστεί, διδάσκοντας
                                                                                                                           το, να υποτιµήσει και αυτός τη νοηµο-
     γράµµατός µας, λόγω της στείρας αντιπολίτευσης και της αδυναµίας αποφάσεων στο ∆ηµοτικό Συµ-  εποχή, οι συνήθεις µύθοι που “κυκλο-  σύνη των µαθητών. Άρα το σωστό ερ-
     βούλιο που επέφερε το σύστηµα της απλής αναλογικής.                                  φορούν” σχετικά µε την εκµάθηση των  γαλείο θα δώσει, µέσα από το σωστό
      Μέσα στις δύσκολες αυτές συνθήκες, καταφέραµε να υλοποιήσουµε πολλά, βάλαµε γερά θεµέ-  αγγλικών είναι 4 και ήρθε η ώρα να τους  χειρισµό, το σωστό αποτέλεσµα. Και να
                                                                                          βάλουµε στη σωστή τους διάσταση.
     λια για το µέλλον, τόσο για τη Νάουσα όσο και για τις Κοινότητές µας.                                                 µην ξεχνάµε ότι όλα αυτά επιτυγχά-
      Αν θυµηθούµε συνοπτικά τι πετύχαµε στον ουσιαστικό χρόνο που µας δόθηκε - χωρίς τα εµπόδια,  1. Το µάθηµα πρέπει να είναι µόνο  νονται καλύτερα µέσα στο φυσικό περι-
                                                                                          παιχνίδι. ∆ιαφορετικά τα παιδιά βαρι-
     τους περιορισµούς και τις δυσχέρειες της πανδηµίας - αναλογιστείτε τι µπορούµε να πετύχουµε µαζί                      βάλλον µιας τάξης, γιατί η γλώσσα είναι
                                                                                          ούνται.
     την επόµενη πενταετία.                                                                 Η αρχή είναι ήµισυ του παντός. Είναι  κυρίως επικοινωνία και η επικοινωνία γί-
                                                                                          απαραίτητο το παιδί να ξεκινάει σωστά  νεται καλύτερα όταν υπάρχουν κι άλλοι
      • Ήδη τα “3-5 Πηγάδια” µεταµορφώνονται στο Χιονοδροµικό Κέντρο που τόσο αγαπάµε.    την εκµάθηση των αγγλικών και ειδικά  άνθρωποι – συµµαθητές – συνοµήλικοι,
      • Το ξενοδοχείο στον Άγιο Νικόλαo θα το δούµε και πάλι να ανοίγει, µετά και την ουσιαστική λύση  σε µικρή ηλικία, ώστε να µαθαίνει τη  ώστε να µοιραζόµαστε εµπειρίες, ιδέες,
     που δώσαµε σε όλα τα ζητήµατα και εµπόδια που υπήρχαν, ανοίγοντας τον δρόµο επαναλειτουργίας  γλώσσα φυσικά, µε υλικό προσαρµο-  συναισθήµατα.
                                                                                                                            3. Τα ψηφιακά µέσα δεν είναι απαραί-
     του.                                                                                 σµένο στην ηλικία του και µε βιβλία που  τητα. ∆ηλαδή εµείς πως µάθαµε Αγ-
      • Η  Σχολή Αστυφυλάκων ανοίγει ξανά από φέτος, µετά από πολλά χρόνια, τον Οκτώβριο µε την  συνδυάζουν σωστή µεθοδολογία και  γλικά;
     σθεναρή συµβολή της διοίκησής µας.                                                   διασκέδαση. Η σηµασία αυτού του συν-  Οι εποχές αλλάζουν. Σήµερα έχουµε
                                                                                          δυασµού είναι τεράστια αρκεί να υπάρ-
      • Το επόµενο έτος ετοιµάζεται να λειτουργήσει στη Νάουσα µεταπτυχιακό πρόγραµµα στον οινο-                           πλέον να αντιµετωπίσουµε τους λεγό-
                                                                                          χει µια ισορροπία µεταξύ παιχνιδιού και
     τουρισµό, σε συνεργασία µε το ∆ιεθνές Πανεπιστήµιο της Ελλάδος.                      µαθήµατος καθώς η υπερβολή δηµιουρ-  µενους digital natives, δηλαδή τα παιδιά
      • Τα χρέη του ∆ήµου Νάουσας µπήκαν, µετά από πολλά έτη, σε σειρά.                   γεί αρνητικά αποτελέσµατα. Αν επιµέ-  που έχουν γεννηθεί εν µέσω ψηφιακής
      • Τα µονοπάτια του Βερµίου σχεδιάστηκαν και ξεκινά η υλοποίηση του ακολουθώντας τα Ευρω-  νουµε συνέχεια σε γραµµατική, ή  επανάστασης στο χώρο της εκπαίδευ-
     παϊκά πρότυπα.                                                                       προφορικά ή τεστ το αποτέλεσµα θα  σης και της ζωής γενικότερα. Λαµβά-
      • Το ιστορικό µας πάρκο που αποτελεί το πρώτο µέλος της Ελλάδας στο δίκτυο ιστορικών κήπων  είναι το παιδί να βαρεθεί και να µισήσει  νοντας τα νέα δεδοµένα υπόψη, δεν
                                                                                                                           είναι δυνατόν να µην επιλέγουµε υλικό
     της Ευρώπης ετοιµάζεται να µεταµορφωθεί και να αναδειχθεί ως εµβληµατικό  τοπόσηµο, µαζί µε το  αυτό που του έχουµε “σερβίρει” σε µε-  που θα ανανεώνεται και θα εξελίσσεται
     Κέντρο Βιοµηχανικής Κληρονοµιάς που δηµιουργήσαµε µέσα στην πανδηµία.                γάλες δόσεις. Αντίθετα, αν όλη την ώρα  διαρκώς προς αυτήν την κατεύθυνση.
      • Η ανάπλαση του κέντρου της Νάουσας και της κεντρικής της πλατείας ξεκινά.         παίζουµε, το παιδί δεν θα µπορέσει να  Πέρα από τα software για διαδραστι-
                                                                                          συγκεντρωθεί, το µάθηµα θα γίνει χαο-
      • Οι ασφαλτοστρώσεις σε πολλές οδούς της Νάουσας και των Κοινοτήτων µας, προχωράνε πια                               κούς πίνακες και τα ηλεκτρονικά βιβλία
     χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις.                                                       τικό και θα αντιµετωπιστεί από τον µα-  (iebooks) το κοµµάτι της παιχνιδοποί-
                                                                                          θητή ως “ώρα που σαχλαµαρίζουµε και
      • Σύντοµα θα έχουµε παιδικές χαρές σε όλες τις Κοινότητες και δύο ακόµη παιδικές χαρές στην  τεµπελιάζουµε”.         ησης (gamification) έχει εισβάλλει κατά
     πόλη της Νάουσας.                                                                      Χαρακτηριστικά, ας θυµηθούµε τον  πολύ στο χώρο της εκπαίδευσης εφό-
      • Οι Κοινότητες µας για πρώτη φορά θα έχουν σύγχρονο δίκτυο αποχέτευσης, καθώς ολοκληρώ-  εαυτό µας µε υπερβολικά χαλαρούς κα-  σον για τα σηµερινά παιδιά, ένας σκέ-
     νεται το έργο του βιολογικού και όλων των απαραίτητων αποχετευτικών δικτύων.         θηγητές, που δεν τους υπολογίζαµε και  τος βαθµός ή ένα τεστ δε σηµαίνει
      • ∆ηµιουργήσαµε όλα τα βασικά εργαλεία των ευφυών πόλεων που λειτουργούν ήδη για πρώτη  λέγαµε ότι η ώρα τους είναι η “ώρα του  πλέον τίποτα.
                                                                                                                            Το λεγόµενο listening (τα διάφορα cd
     φορά στον ∆ήµο µας.                                                                  παιδιού”. Το σωστά διαρθρωµένο βιβλίο  που µέσα από αυτά τα παιδιά ακούν το
      • Με την πρόσφατη εξασφάλιση χρηµατοδότησης από την Πολιτεία, προχωράµε στα επόµενα βή-  και µάθηµα δίνει έναν ιδανικό συνδυα-  µάθηµα από Άγγλους µαθητές), έχουν
                                                                                          σµό όλων αυτών των στοιχείων που
     µατα, στον  µεγάλο ψηφιακό µετασχηµατισµό του δήµου µας, µε ιδιαίτερη µέριµνα και έµφαση στις                         εισβάλει στα µαθήµατα και κάνουν το
     ευάλωτες οµάδες πληθυσµού.                                                           βοηθάει το παιδί να έχει ώρες συγκέν-  µάθηµα ευχάριστο ενώ παράλληλα βοη-
                                                                                          τρωσης και ώρες χαλάρωσης, ώστε να
      Ο πρώτος στόχος της επανεκκίνησης, επετεύχθη.                                                                        θούν στην προφορά, που σε λίγα χρό-
                                                                                          κρατάει το ενδιαφέρον του αµείωτο.
      Με καθηµερινή προσπάθεια, µε σκληρή δουλειά, µε αγάπη για τον τόπο µας, φέρνουµε χειροπια-  Πώς θα γίνει αυτό;       νια θα χρειαστεί να εξεταστούν πάνω
     στά αποτελέσµατα.                                                                      1. Μέσα από την όµορφη εικονογρά-  στην ψηφιακή-ακουστική εκπαίδευση.
                   Οι µηχανές παίρνουν ξανά µπροστά στον ∆ήµο Νάουσας                     φηση και τις ιστορίες που τραβάνε το  4. ∆εν µε νοιάζει το βιβλίο, µε νοιάζει
                                                                                          ενδιαφέρον και καλλιεργούν τη φαντα-  η τιµή του
                                  µετά από πολλά χρόνια.
                                                                                          σία δίνονται ευκαιρίες για επικοινωνία,  Ως γονείς οφείλουµε να ενηµερωνό-
      Τι έχει σειρά λοιπόν.                                                               ώστε να µην γίνεται ο µαθητής παθητι-  µαστε και να ελέγχουµε το υλικό που
                                                                                          κός δέκτης, αλλά να εφαρµόζει άµεσα  χρησιµοποιούν τα παιδιά µας στο σχο-
      Η ολιστική ανάπτυξη του ∆ήµου µας.
      Η ανθεκτικότητα της Νάουσας και των Κοινοτήτων µας.                                 ό,τι µαθαίνει.                   λείο. Κριτήριο για την επιλογή µιας σει-
                                                                                            2. Μέσα από το σωστό εκπαιδευτικό  ράς βιβλίων δεν είναι µόνο η τιµή, αλλά
      Μια ολιστική ανάπτυξη, µε σχέδιο και όραµα, µε έµφαση στις υποδοµές σε όλες τις γειτονιές, µε
                                                                                          παιχνίδι. Ιδανικά αυτό συνοδεύει το βι-  αν µε την τιµή αυτή αξιοποιούνται όλα
     ύψιστη ευαισθησία στην συµπερίληψη, την προσβασιµότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη.  βλίο και καλύπτει τις µαθησιακές ανάγ-  τα παραπάνω και αν τελικά δεν σπατα-
                                                                                          κες  όλων  των   ειδών  µαθητών  λάµε τα χρήµατά µας σε κάτι που απλά
      Σας καλώ λοιπόν, την Τετάρτη 6 Σεπτεµβρίου, στις 8 το βράδυ, στο Θερινό ∆ηµοτικό Θέατρο Νά-  (οπτικοί/ακουστικοί/κιναισθητικοί τύποι  στοχεύει στο να “βγει η διδακτική ώρα
     ουσας, στην παρουσίαση του συνδυασµού µας, µιας  δυνατής  και ανανεωµένης οµάδας,  αξιόλογων  µαθητών). Μπορεί να είναι οµαδικό,  πιο εύκολα”, αλλά χωρίς αποτέλεσµα. Η
     συµπολιτών µας, που αξίζει να γνωρίσετε.                                             ατοµικό, ψηφιακό, αλλά πάντα εκπαι-  σωστή γνώση της Αγγλικής αποκτά µια
      Ενός συνδυασµού που έχει δείξει τη συνέπεια και την αξιοπιστία του.                 δευτικό και ουσιαστικά βγάζει το παιδί  αξία που την φέρει το παιδί σε όλη την
      Αν κάποιος θέλει να προχωρήσει γρήγορα … προχωρά µόνος του,  αν θέλουµε να προχωρήσουµε  από το άγχος του µαθήµατος καθώς νο-  ενήλικη ζωή του εφόσον τα Αγγλικά
     µακριά θα πρέπει να περπατήσουµε µαζί τον δρόµο της δίκαιης και ισότιµης ανάπτυξης.  µίζει πως παίζει και ξεχνιέται – άρα και  τώρα περισσότερο από ποτέ, γίνονται
      Όλοι µαζί , ΕΝΑ µαζί!                                                               µαθαίνει αβίαστα και εύκολα.     το εργαλείο και το µέσο για µια καριέρα
                                                                                                                           σε µια αγορά εργασίας που στο άµεσο
      Συνεχίζουµε µαζί για τον ∆ήµο Νάουσας του 2030.                                       2. Το βιβλίο εκµάθησης δεν παίζει µε-
                                                                                          γάλο ρόλο, ο καθηγητής µετρά.    µέλλον δεν θα περιορίζεται µόνο στη
                                                                                                                           επαρκή γνώση γενικών αγγλικών, αλλά
                          Νικόλας Καρανικόλας                                             ενός καλού καθηγητή, ο ρόλος του  και πιο εξειδικευµένων αγγλικών µε
                                                                                            Κι όµως, χωρίς να υποτιµάµε την αξία
                       ∆ήµαρχος Ηρωικής Πόλης Νάουσας                                     οποίου είναι αναντικατάστατος, το  βάση το χώρο που δραστηριοποιούµα-
                                                                                                                           στε επαγγελµατικά.
                                  Καθηγητής Α.Π.Θ.                                        υλικό παίζει τεράστιο ρόλο καθώς αυτό  (πηγή: social).
                                                                                          εµπνέει και κατευθύνει το µάθηµα σε
   1   2   3   4   5   6   7   8